lördag 29 juli 2017

Att sy in kostymen


Det handlar inte om att stänga av
det handlar om att dra ner volymen
Det handlar inte om att klä av livet
det handlar om att sy in kostymen
Ibland måste man krympa sin värld
för att kunna finna en plats för mer
ibland bor allt för mycket förbisett
i det närmaste man inte längre ser

Det här är inte ännu en tillkämpad pose
det här är inte någon manifestation
Det här är bara jag som förändras
i ett försök kunna att återvinna tron

För mitt inre blir ett kaos av sorlet
från alla ord av pliktskyldig empati
Ja , allt beklagande blir till bojor
som hindrar tanken från att vandra fri
Jag vill inte gå till tårar eller prat
jag vill gå i frid med min egen levnadstid
Jag vill få gå uti skogens fuktiga mossa
oberörd utav både min och andras strid

Det handlar inte om att stänga av
det handlar om att dra ner volymen
Det handlar inte om att klä av livet
det handlar om att sy in kostymen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar